Thursday, January 27, 2011

20 Program Baru Radio IKIM.fm


Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), melancarkan tujuh lagi rancangan baru dan 13 rancangan sedia ada diberi nafas baru sebagai hiburan alternatif untuk menarik minat golongan muda mengikuti siaran radio IKIM.FM.

Ketua Pengarahnya, Datuk Nik Mustapha Nik Hassan berkata antara program baru itu ialah "Worldview of Islamic Economics" iaitu perbincangan ekonomi dalam bahasa Inggeris mengikut pandangan Islam, 'Dimensi Al-Zahra' yang menemu bual tokoh-tokoh wanita dan drama Nur Hikmah 12 siri yang akan disiarkan 15 minit setiap hari Jumaat pukul 2.30 petang.

Program baru yang lain termasuk 'Baiti Jannati', 'Youth and the Inner Dimensions, 'Dunia Al-Atfal', dan 'Durus Arabiah' manakala program yang diberi nafas baru termasuk rancangan temu bual 'Islam itu Indah' dan rancangan temu bual saudara baru 'Islam Agamaku', katanya pada sidang media selepas melancarkan program-program radio IKIM.Fm hari ini.

Beliau turut melancarkan laman web rasmi radio itu www.ikimfm.my yang dijangkakan dapat menambah pendengar baru dan juga mengeratkan lagi hubungan pendengar dengan stesen radio itu.

- Kuala Lumpur, 27 Januari 2011

Berita ini dibawa oleh Bernama (Pertubuhan Berita Nasional Malaysia). iluvislam.com merupakan pelanggan rasmi Bernama.

No comments:

Post a Comment