Tuesday, May 24, 2011

Mesir Bantu Spirit of Rachel Corrie







Menteri Luar Mesir, Dr Nabil Al Arabi bersetuju untuk membantu kapal membawa bantuan kemanusiaan untuk rakyat Gaza, Spirit of Rachel Corrie tajaan Yayasan Keamanan Global Perdana berlabuh di Pelabuhan Al Arish, Mesir.

Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berkata beliau dan rakan sejawatannya itu akan membincangkan perkara tersebut semasa mesyuarat peringkat menteri Pergerakan Negara Berkecuali (NAM) ke-16 di Bali, Indonesia Rabu ini.

Kongsikan kepada kami produk anda, lokasi perniagaan, dan kehebatan tentang produk anda! Mari daftar di http://direktori.iluvislam.com sekarang! Promosi RM5 selama sebulan!

"Saya telah bercakap dengan Dr Nabil meminta bantuan beliau untuk mempercepatkan pengeluaran kelulusan yang berkaitan daripada pihak berkuasa Mesir untuk kapal tersebut berlabuh.

"Dr Nabil telah bersetuju untuk membantu," kata beliau dalam satu kenyataan. Anifah berkata kedutaan Malaysia di Kaherah dan pegawainya di Pelabuhan Al Arish akan terus menghulurkan bantuan kepada 12 sukarelawan dan krew kapal tersebut.

KUALA LUMPUR, 23 Mei

Berita ini dibawa oleh Bernama (Pertubuhan Berita Nasional Malaysia). iluvislam.com merupakan pelanggan rasmi Bernama.

No comments:

Post a Comment