Wednesday, March 10, 2010

Berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikul...







Ya Allah! Andai saudaraku resah, tenangkanlah hatinya dengan teduhan maarifahMu, andai dirinya terancam, lindungilah jasadnya dengan kebesaranMu, andai tubuhnya kedinginan selimutkanlah dengan kehangatan kasih sayangMu, andai dirinya merindu rindukanlah jiwanya dengan saat bertemu denganMu, Ya Allah jgn biarkan hati+jiwa+jasadnya terpesona dengan duniawi, khusyukan jiwanya dlm ruku’+sujud menghadapMu, berikanlah dia kejayaan di dunia dan akhiratMu.

Dalam kita melangkah …terkadang di uji dengan ujian yang terasa berat, hingga kita terduduk dan menangis, peritnya terasa tetapi ketahuilah ..dan renungilah dalam diri kerana..mungkin air mata tika itu hadir kerana ..Dia mahu menjahit sejadah IMAN yang kian terkoyak, lantaran ada langkah-langkah yang tersasar. Semoga tabah & tetapkan iman..biarlah kita keseorangan, tanpa berteman..biarlah malam tanpa sinaran rembulan..biarlah tidur tanpa dihiasi mimpi indah..Tapi jangan biarkan hati kamu sunyi tanpa sepotong ayat-ayat suci AL-QURAN…

Berikan hatimu hanya untuk Allah, pasti Allah temukan padamu pemilik terbaik. Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah, pasti Allah aturkan kehidupanmu dengan lebih baik.

No comments:

Post a Comment